Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

054-8124442

עורך דין פלילי

ייצוג בעבירות צווארון לבן

ייצוג משפטי בעבירות צווארון לבן דורש מומחיות של עורך דין פלילי, בעל יכולת ניהול הליך מורכב שכזה מיומו הראשון ועד האחרון.

למרות מה שאנשים חושבים בדרך על עבירות מן הסוג הזה, ברוב המקרים החשובים או הנאשמים בכלל אינם בעלי עבר פלילי, וכבר קרה מספר פעמים שעבירות בוצעו בשוגג ללא ידיעתם. אף על פי כן, כתב אישום על עבירות צווארון לבן עשוי לפגוע בנאשמים לפני שהליך המשפטי מתחיל לנוע.

בתקופת החקירה, נאשם עלול לאבד את מקור הפרנסה שלו בגין פיטורים, להיות מורחק מהעסק או לאבד את היכולת להגיע למקום העבודה בשל נישולו מהמשאבים הנחוצים לו.

כעורך דין, המייצג חשודים ונאשמים בעבירות צווארון לבן, אני פועל כבר בשלב הראשון כדי למנוע ככל האפשר את הפגיעה בפרנסת הלקוחות שלי. במקביל, אני מנסה לנהל מו"מ עם התביעה כדי שיורידו עבירות מכתבי אישום, ייחסו אותן לאחרים או יפחיתו מחומרתן. אם לקוח שלי מורשע והנסיבות מאפשרות לי להמשיך להיאבק עבורו כדי להמתיק את גזר הדין או לבטל הרשעה.

אילו עבירות נחשבות לצווארון לבן?

שוחד, עבירות מס, מרמה, זיופי מסמכים, מעילה בכספים, רישומים כוזבים של מסמכים, עבירות מחשבים, שימוש במידע פנימי וכן. האנשים שמבצעים את העבירות הללו הם לא אחת נורמטיביים לחלוטין, ואינם עונים להגדרה הקלאסית של עבריין פלילי.

למרות שהביטוי צווארון לבן אינו ההגדרה המשפטית כפי שהיא מופיעה בחוק, אפשר לייחד לעבירות אלה כמה מאפיינים משותפים:

אין אלימות פיזית. החשוד או הנאשם הוא אדם נורמטיבי.

  • החשוד או הנאשם עובד כפקיד, זוטר או בכיר, בארגון מסודר כמו חברת השקעות, בנק רשות ממשלתית וכן הלאה.
  • העבירות מבוצעות בעבודה.
    חלק גדול מהעבירות מבוצע נגד המדינה, בלי נפגעים ספציפיים.
  • אחת הטענות שחוזרות על עצמן נגד החשוד או הנאשם היא שהוא עשה שימוש לרעה במשאבים שקיבל כחלק מתפקידו.
  • חקירות ארוכות ומסועפות עד להגשת כתבי אישום.

משמעות הביטוי צווארון לבן

הגדרת עבירה כצווארון לבן היא עניין של תפיסה חברתית. מבחינת החוק היבש, מדובר בעבירה פלילית כמו כל עבירה פלילית אחרת. עם זאת, מאחר שרוב החשודים או הנאשמים בעבירות אלה אינם עבריינים רגילים אלא אנשים נורמטיביים, בתי המשפט נוטים לפעמים לנהוג בהם בסלחנות מסוימת בשלב ההרשעה או גזר הדין.

על אף היחס הסלחני במידה מסוימת, עבירות צווארון לבן יכולות להוביל לעונשים חמורים. ראו תיק אתי אלון, עובדת הבנק שהורשעה במעילה ובימים אלה מרצה מאסר של 17 שנים בפועל.

ייצוג בעבירות סמים

אם נקלעתם לבעיה משפטית עקב חשד לעבירות סמים קלים או קשים, בין אם עומדים נגדכם חשדות ואישום בסחר בסמים או אישום על שימוש עצמי, מומלץ שתשכרו בהקדם עורך דין פלילי מומחה לעבירות סמים כבר בשלב החקירה, לפני שאתם מתייצבים בתחנת משטרה. עורך הדין ייצג אתכם בפני רשויות החוק בצורה הטובה ביותר, מפני שהוא מכיר אותן היטב כחלק מעבודתו שבשגרה.

עורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים שולט בנושא זה על כל משמעויותיו ולפיכך יצליח לפעול עבורכם בבית המשפט על מנת להפחית מעונשכם או לבטל את התיק לחלוטין, כמובן שכל זאת ניתן לעשות אך ורק בנסיבות מסוימות.

לדוגמה, במקרים שבהם מדובר בעבירה חד פעמית, עורך הדין יספק את ההוכחות שמראות מעבר לכל ספק שהלקוח שלו לא נוהג לצרוך סמים וכי זה מקרה חריג ויבקש מבית המשפט להתחשב בכך ולהקל בגזר הדין.

חומרת עבירות סמים

עבירות אלה הן בהגדרתן עבירות סחר בסמים מסוגים שונים. אמנם ההתייחסות היא חמורה ביותר לכל עבירות הסמים, בין אם מדובר בשימוש עצמי או בסחר בסמים, אך חשוד או נאשם בסחר בסמים קלים כמו קנאביס יידון לעונש קל יותר בהשוואה למי שנחשד או נאשם בסחר בסמים כגון הירואין או קוקאין הנחשבים לסמים קשים.

עונשים על עבירות סמים

פקודת הסמים קובעת גם את חומרת הענישה בגין העברת סמים מסוכנים לקטינים, שידולם לצרוך סמים או להשגת סם זה לשימוש עצמי, שהם עד 25 שנות מאסר.

עבירות סמים ועונש כוללות גם השלכות מרחיקות לכת נגד המורשעים הכוללות פעולות מהותיות שיקשו על ההתנהלות שלהם ביום יום כמו חילוט רכושם, פסילת רישיונות כמו רישיונות הנהיגה, המקצוע ואפשרות השימוש בדרכון.

עורכי דין פליליים מובילים

תחום המשפט הפלילי בישראל כולל את כל ההתנהגויות המותרות או אסורות על פי המחוקק על מנת לשמור על הסדר הציבורי והוא מחייב את כלל אזרחי המדינה. מכאן שהוא כולל מגוון רחב של עבירות או מעשים חמורים ובעייתיים במיוחד כמו עבירות סמים, אלימות, לשון הרע ועוד. כל אדם עלול למצוא את עצמו במרכזה של פרשייה זו או אחרת ולכן חשוב שהוא יכיר עורכי דין פליליים מובילים שאפשר לפנות אליהם בין אם לקבלת ייעוץ מקצועי ובין אם לצורך ייצוג וליווי בהליך משפטי שלם וארוך. כאשר מדובר בנושא פלילי חייב אותו אזרח להיות מיוצג וזה גם עדיף לו על פני ייצוג עצמי.

איך יודעים על פועלם של עורכי דין פליליים מובילים?

מכיוון שהעבירות בתחום הפלילי הן עבירות חמורות הרי שעורכי הדין שמטפלים או עוסקים בהן יהיו כאלה שלפעמים אפשר יהיה להתוודע אליהם דרך אמצעי התקשורת. אפשר למצוא עורכי דין פליליים מובילים בכל אזור בארץ וכך חשוב לבחור את עורך הדין או את המשרד שיתאים לייצוג וליווי במקרה הספציפי שעל הפרק. מעבר לידע רב ומרשים וניסיון עשיר ככל האפשר עורך דין פלילי יהיה בעל אישיות כריזמטית, לא מתפשר וכזה שיידע להצליח למצוא את הצדק עבור הלקוח שלו בכל דרך ובכל מחיר, גם דרך מחשבה יצירתית והתפלפלות אל מול לשון החוק.

החשיבות של ייצוג מקצועי ומיומן

כאמור, עבירות פליליות נחשבות לחמורות במיוחד ולכן לא תמיד האזרחים בעצמם יודעים או מבינים את ההשלכות של העבירות שבוצעו. את דקויות החוק והתקנות מכירים ומבינים רק עורכי דין פליליים מובילים ולכן חובה שאחד מהם יהיה זה שייצג את הלקוח ויעזור לו למצוא את הדרך הנכונה והטובה ביותר להתמודד עם המקרה שקרה. שום אזרח לא יכול להרשות לעצמו ייצוג עצמי בנושאים משמעותיים וחמורים אלה ולכן אין זה מומלץ כלל וכלל.

מחפשים עורך דין פלילי?

עו"ד אורן סבן מחיפה עומד לרשותכם אם ניסיון רב ומקצועיות גבוהה ויסייע לכם באופן אישי בכל מקרה שנתקלתם בו.

עו"ד פלילי מומלץ

מי שמוצא את עצמו במרכזה של פרשייה פלילית, בין אם הוא נאשם בביצוע עבירה פלילית ובין אם הוא מעוניין לבחון את האפשרות של תביעה בגין מעשה שמעשה כלפיו צריך למצוא עו"ד פלילי מומלץ שייצג אותו, ייעץ לו מה לעשות וינחה אותו איך יהיה הכי נכון וכדאי להתמודד עם העניין שעל הפרק. הדין הפלילי בישראל כולל מגוון עבירות בעלות דרגות חומרה שונות אך המשותף לכולן הוא היותן בעייתיות וכאלה שיכולות גם לפגוע בבני האדם ואפילו להרוג. ההליכים המשפטיים שקשורים בדין הפלילי מלאים בדקויות מקצועיות ומשפטיות ולכן אין זו המלצה שעו"ד פלילי ילווה את הלקוח וייצג אותו אלא זו חובה של ממש.

איך בוחרים עו"ד פלילי מומלץ?

המלצה על עו"ד פלילי היא המלצה משמעותית מאד שכדאי לפעול על פיה. כאשר מתוודעים לעורך דין זה או אחר שיש המלצות על השירות המקצועי שלו, על יחסי האנוש שלו ועל הליווי שלו לאורך הליכים פליליים שמתקיימים בבית המשפט – הרי שמומלץ מאד לבחון את האפשרות של שכירת השירותים שלו. עו"ד פלילי מומלץ יהיה בעל ניסיון רב במשפט הפלילי, יכיר על בוריים את החוקים והתקנות ויידע איך למצוא את הדרך להתמודד עם כל מקרה שקורה ועם כל לקוח שמגיע אליו. כאשר בוחרים עו"ד שיש עליו המלצות הן ללא ספק ישתלמו ויוכיחו את עצמן עם הזמן.

החשיבות של בחירת עורך הדין המתאים

כאשר מחפשים עו"ד פלילי מומלץ אין ספק שהפרמטר המקצועי יהיה חשוב ומהותי. יחד עם זאת במידת האפשר מומלץ להיפגש לפגישה מקדימה ולבחון את יחסי האנוש שלו ואת התקשורת שלו עם הלקוח עצמו על מנת לוודא שחשים במחיצתו בנוח, בעיקר לצורך שיתוף פרטים רגישים כאלה ואחרים שקשורים להתקדמות הטיפול והייצוג שלו במקרה המדובר. השילוב בין האנושיות של עורך הדין לבין המקצועיות שלו הוא מה שצריך להוביל את הבחירה בעורך דין זה או אחר.

עו"ד אורן סבן הוא עו"ד פלילי מנוסה ומקצועי, עם ניסיון רב במגוון תיקים ומקרים, יחס אישי ואנושי ומקצועיות ברמה גבוהה.

השאירו פרטים כאן למטה ואחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

עורך דין פלילי

ייצוג בעבירות צווארון לבן ייצוג משפטי בעבירות צווארון לבן דורש מומחיות של עורך דין פלילי, בעל יכולת ניהול הליך מורכב שכזה מיומו הראשון ועד האחרון.

קרא עוד »

דיני תעבורה

עבירות תעבורה שאני מתמחה בהן: דוחות תעבורה, הסרת נקודות, תיקי שיכרות, נהיגה בפסילה, כתבי אישום בתאונות דרכים, נהיגה בקלות ראש, מצלמות מהירות, נהיגה רשלנית, מהירות

קרא עוד »

עורך דין תעבורה חיפה

יש אנשי מקצוע שכדאי ונוח להיפגש איתם בסביבת המגורים וכך לחסוך זמן יקר בנסיעות לא הכרחיות. כך הדבר כאשר מחפשים שירותים של עורך דין תעבורה

קרא עוד »

עורך דין חיפה

מי שמתגורר בחיפה, הקריות והסביבה ירצה למצוא באזור המגורים שלו את כל אנשי המקצוע ונותני השירותים שהוא צריך לאורך הזמן במהלך השגרה היומיומית הרגילה שלו.

קרא עוד »